Enkel Marängtårta

2009-07-17 14:11:23 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Till min födelsedag gjorde jag denna födelsedagstårta. Eller jag gjorde två ;)
Och dom går snabbt och är super enkla att göra.

Du behöver:
(till 1 tårta)

1 pkt marängbottnar
1 pkt chockladmousse med crisp
1 pkt valfritt frukt mousse (jordgubbsmousse brukar bli för sött)
Färska hallon



Jag andvände mig av dessa två. En till vardera tårta.

Gör såhär:

Börja med att vispa upp moussen enligt anvisningen på paketet.
 



Invigning av min visp jag fick i födelsedagspresent! =D



Sedan lägger du upp en marängbotten på ett stort fat.




Du födelar sedan ut moussen på marängen och lägger sedan på den andra marängbottnen ovanpå.



Nu ska du toppa med chockladmoussen. Fördela ut den över tårtan och låt det rinna över vid kanterna.
Det är inte så jätte noga, den blir lika god iaf ;)



Till sist toppar du med färska hallon.

Låt tårtan stå och stelna till lite kylen innan servering.
Sen är det bara att börja mumsa =)

Lycka till.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu