Keep up the good work

2009-07-01 14:58:25 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Trodde aldrig att gårdagen skulle ta slut. Jag var svimmfärdig & nära på att få upp min mat ett flertal gånger. Till slut lyckades jag iaf somna. Ringde till sjukvårdsupplysningen, men det enda dom sa var: har du druckit vatten? Jaa...hur kan man inte de? Man blir ju så törstig av denna värmen. Sen tyckte hon bara att jag skulle söka mig till läkare om det fortsatte. Jag behövde ju råd hur jag skulle lindra det nu! Precis innan hon tänkte slänga på luren & knappt gett mig en syl i vädret frågade jag om det fans något att göra som lindrade. Och då gav hon mig ett tips som jag redan testat & inte funkade. Ta tabletter... Helt hopplöst. Men som sagt somnade jag till slut & hade läkartid imorse.
Jag har en infektion i kroppen som ska ätas medicin för & sedan har jag nu röntgas för mitt revben.
Och det är en irriterande historia det me..
Var hos läkaren som va jätte gullig! Keep up the good work! Hon skrev sedan en remiss till röntgen på andra sjukhuset då dom inte har den möjligheten där.
När jag kommer dit 11.15 får jag vänta först 5min för att säga att jag var där...sedan skulle jag vänta tills dom ropade upp mig. Det skulle inte ta längre tid en till 12. För då skulle dom stänga av datorerna. Så jag sitter såklart snällt och väntar & klockan blir 12...så plötsligt släcks allt ner. What the **** Jag går ut till dom och frågar snällt om dom glömt bort mig. Alla (3) ser frågandes ut på varandra och sen säger alla..nej vi har inte hunnit med dig nu innan datorerna skulle stängas av. Kan du komma tillbaka vid 12.45....Inte glömt...säkert! Annars meddelar man väll en patient att dom tyvär inte skulle hinna med mig innan 12 istället för att släcka ner?
Går ut och sätter mig i kaffeterian och väntar. Hade ju inga pengar med mig så jag kunde inte fika något heller.
Kommer tillbaka och får vänta till 13. För dom hade lunch. Men säg 13 istället då. Skiter i 15min...men om dom visste att dom skulle va på lunch varför låta mig vänta ens då?

Och medicinen jag skulle hämta på apoteket var slut! Hahaha...vilken jävla start på dagen jag haft.
Nää...nu ska jag sluta klaga, jag lever ju iaf =) 
Sen vill jag faktiskt säga att ni som jobbar innom vården och är omtänksamma och trevliga får dagens ros av mig alla dagar!

Hittade lite mer mockasnören hemma. Så nu ska jag göra några armband till. Dom var väldigt populära. =)
Tjingeling...



Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu