Krackelerade träramar

2011-03-18 15:20:39 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Du behöver:
•Träramar, (mina köpta på Ikea, har dock laserat dessa innan men dom är matta så det påverkar inte resultatet)
•Vattenbaserad akrylfärg i två färger. En för grunden (färgen du vill sprickorna ska vara i. Svart, grått eller brunt blir bäst.) Sedan den färg du vill att ramen ska vara i. Köpte mina på Rusta för 17kr/st har jag för mig.
•Krackeleringslack. Köpt på Panduro Hobby.
•Penslar
1. Börja med att måla ramen/ramarna i den grundfärg (mörkare färg) du valt. Vänta tills det torkat.
2. Pensla sedan på krackeleringlacket & låt torka i minst två timmar.
3. Nu när du ska måla den ljusa färgen du valt använd en bred, flat pensel för att måla så snabbt som möjligt då krackeleringen börjar på en gång. Måste du strycka 2 lager färg gör det snabbt & på en gång.
Låt torka & resultat!
Mina hamnade ovanför sängen, men jag gör nog någon till balkong & badrum med  vid ett annat tillfälle =)
Tips: Du kan göra krackeleringar på krukor, burkar m.m. Det behöver ha en matt yta att måla på bara.

Kommentarer

Va snyggt det blev!:)



Kan du inte göra tre till mig med och skicka upp?:)..Jag är för lat:P

2011-03-18 16:04:58

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu