Mer medveten

2010-08-27 21:05:28 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Den här detoxen har verkligen fått mig förstå hur mycket skit det är i mycket mat. Salt, socker, konserveringsmedel osv. Allt jag nyss nämnde finns i praktiskt taget allt! Jag har också insett hur mycket jag saltar min mat!
Sockerberoende visste jag redan att jag hade. Men salt beroendet..nää den var lite oväntad.
Men jag blir tokig utan dom. Maten smakar ju inget utan salt. Och efterrätt saknar jag så sjukt mycke!!

Jag kommer aldrig sluta med sådant, men jag kommer absolut vara mer medveten om vad jag äter.
Varför receptet från middagen inte är upplagd ännu är för att jag vill finjustera det innan jag lägger upp det. Men det kommer =)

Snart blir det att åka till mamma.
Upp tidigt tidigt imorron. Klockan 5.00 åker vi. Men jag kan sova i bilen. Täcke och kudde får följa med, så jag är lugn.
Det kommer nog inte komma upp några recept på ett tag. Men det kommer komma upp vad man får och inte får äta under en detox så ni kan experentera lite själva.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu