Goda havrebollar!

2009-04-01 23:21:13 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Här kommer ett recept på riktigt goda fluffiga havrebollar!




Ca 20st.

250 gr smör, rumstempererat
2,5 dl socker
7,5 dl havregryn
1 msk vanlijsocker
1 msk kakao
0,5 dl kokt kallt kaffe
kokos

Börja med att hacka havregrynet i mixern till en mjölig konsistens. (Annars blir dom hårda & ramlar isär)
Blanda sedan havregrynet med alla torrvaror i en skål så det inte blir klumpar.

Vispa socker & smör till en fluffig konsestens, ca 5min med elvisp eller ca 2min i en mixer. Häll i det kalla kaffet & blanda ihop.

Rör försiktigt ner smörblandningen i skålen & rör runt (vispa inte)
Låt det stå & svälla en stund.

Rulla smeten till bollar & rulla dom sedan i kokosen.
Ställ in dom i kylen en stund för att få stelna till lite.

Sedan är det bara att mumsa i sig =)

Enyoj!

Kommentarer

usch va snuskigt goda dom där ser ut..önskar man kunde ta en från bilden och mumsa i sig..

men tur är väl det kanske..jag ska fan inte ha sånt! jag som varit så duktig och vill få bort fettet, inte lägga till =)

2009-04-02 19:02:50
Mamma M

godis......ska testa såna sen när jag blir godissugen...ska försöka låta bli just nu...Puss

2009-04-03 17:14:13

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu