Jätte god fiskgratäng

2009-05-20 03:06:59 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..




Du behöver:

Potatismos(pulver) beräknat till 10pers på förpackningen.
500g Alaskan Pollok fileér (tinade)
1 tärning vitlök & persilja buljong (Knorr Örtagården)
1 pkt crabsticks
3 pkt Findus senaps fiskgratäng. (Det är garneringen, du behöver också smör & vatten till denna, läs tillagning på baksigan)

Sätt ugnen på 180°c
Koka upp potatismoset enligt anvisning på paket. Buljongtärningen ska dock i vid uppkokandet av vattnet så den är helt smält innan pulvret ska i.
Ta lite av potatismoset & sätt i botten av din form. Sätt sedan fileérna i mitten av formen.



Hacka upp krabsticksen i önskad storlek & fördela jämt över fisken.
Resten av potatismoset ska läggas rund kanterna.



Nu ska det sista på och det är senapsblandningen.



Nu ska den värmas i ugnen i ca 45-55min tills den får fin gyllenbrun färg.
Låt den sedan svalna en liten stund innan servering.

Smaklig måltid! =)

Kommentarer
Anonym

Du får minsan komma hit och göra min utlovade fiskgratäng! =)

2009-05-20 16:27:04

Det kanske jag kan göra om du säger vem du är haha =)

2009-05-21 02:41:43

konstigt att den inte skrev det..har ju på kom ihåg mig..men det borde du väl förstått iaf att det var jag =P

2009-05-22 18:27:24

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu