Spray-måla dina möbler

2010-04-15 18:06:18 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Som sagt så försöker jag hålla mig sysselsatt idag, och det har jag lyckats med tycker jag. Fast klockan är ju bara halv fem iof =) (Sex nu när jag kom på att jag inte postat inlägget hehe)
När jag skulle gå och lägga mig igår så slog det mig. Man kan ju kanske andvända en blomspruta till att spray-måla olika möbler och föremål. Eftersom jag absolut inte har råd med en sprutpistol. 
Så här kommer mitt tips!

Köp en billig blomspruta, som du endast ska andvända till detta.
Och färg i önskad kulör.

Börja med att täcka området där du ska spraya, ordentligt! Balkongen är ett tips, ev.badrummet om det finns plats. Eller det ultimata är ju utomhus.
Få inte för dig om du står på balkongen tex: att det inte kommer skvätta på möblet osv som står där. För en vindpust och sen är dom också färgade ;) Så som sagt, täck allt ordentligt.

Färgen jag andvände var en från rusta. Och den var lite för tjock för att komma igenom slangen, så jag spädde ut den med lite varmvatten och då gick det super bra. Finns säkert något bättre en vatten till vissa färger, så fråga i affären hur du ska göra för att tunna ut den.
Resultatet blir ju inte densamma som med en sprutpistol, men för mig dög det iaf! =)



Detta ska bli ett balkong bord perfekt med hålet i mitten för parasollet. Ska också göra mosaik på det, men det får bli en annan gång.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu