Som en liten hamster

2010-04-16 15:59:16 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Det är en katt som satt utanför fönstret när Molly löpte, men som inte vill gå iväg nu.
Han har varit här omkring i området och väntar på att jag ska öppna fönstret så han kan dricka och äta.
Jag visste inte att han var inne i köket först för en dag sen när jag kom på honom proppa munnen full med torrfoder som en liten hamster.
Då fick jag en närmre titt på honom och jag tror han är hemlös. Han hade jätte mycke tovor som drog i huden, och så smutsig så att vattnet var helt svart  när man tvättade händerna bara av att man hade klappat honom en enda gång.
Och rinniga ögon osv. Men någon vild katt tror jag inte det är. För han tycker det är jätte mysigt att bli klappad och kliad. Bara lite skygg. Säkert någon som ägt honom och sen tröttnat och slängt ut honom. Det är ju tyvärr skit vanligt.
Idag var han inne och drack vatten, då passade jag på att borsta honom så han skulle slippa dom där stora tovorna. Och va mysigt han tyckte det var! Nu har jag fått bort alla tovor från pälsen och sen tog jag en handduk som jag hade blött ner och drog över pälsen och runt ansikte vid nos och ögon. Man såg verkligen hur han myste och tyckte det var skönt att få bort all skit. Hår tussen som kom från honom var större än en tennisboll när jag borstat klart honom.
För mig är det så svårt att förstå hur man bara skiter i sitt djur sådär.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu