Hur bra är inte jag!!?

2010-11-26 12:12:06 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har jag varit så jäkla modig!
Hade läkartid kl.9 imorse. Hade bara sovit 3timmar så det var ganska tufft att gå upp.
Men iväg kom jag. Jag skulle dit för att vi skulle gå igenom min sjukskrivning, lägga upp en plan och så.
Sen när jag förklarar för henne att jag alltid är trött osv, så säger hon: men har du varit och tagit blodprov för att se så det inte är något då?
Bara där ryser det i hela kroppen för mig, för jag är som många andra väääldigt nål-rädd.
Jag har tagit blodprov 1gång i mitt liv och jag svimmade nästan, svettades ner hela deras säng och var helt förstörd! Skakade i en timme efter att jag var klar haha.
Till och med stick i fingret är jag rädd för. Sprang genom hela sjukhuset som liten i skräck för att ta det sticket haha.
Det kan låta jätte larvigt för dig som inte är rädd, men om du inte är rädd är du ju inte heller modig som gör det.
Hur som helst så sa hon sedan: Det finns dropp-in runt hörnet här, ska vi inte bara gå dit och få det gjort då..jag följer med och stöttar dig.
Hela jag darrar och har spagettiben hela tiden. Kommer fram dit och självklart har dom ju tid för mig på en gång. Typiskt haha. Får gå in i ett rum och sätta mig i en stol. Jag får lite smått panik om jag få erkänna och blir helt yr i bollen eftersom jag alltid glömmer att andas i såna situationer.
Efter 1min tittar jag bort och hon tar blodprovet.
Hur bra är inte jag!!? =D
Nu är jag helt slut! Och har jätte ont i armen, dumma sprut-kärring haha. Nää hon var faktiskt duktig. För det gjorde bara ont när hon tog ut nålen. Sticket kändes inte så mycket.
Är det bara jag som är rädd för sprutor?

Kommentarer

gumman,du är ju skit duktig! Och nej du är inte ensam om att vara rädd,det är vanligare än man tror! Jag har inga problem,men å andra sidan har dem stuckit i mig hundratals gånger..Jag undrar bara,varför ingen har kollat dina världen tidigare!!? kan ju va järnbrist,b12brist eller rent av någon inflammation...men hoppas proverna ser fina ut!kram

2010-11-26 13:40:05
Anonym

Hej gumman!Vet du hur stolt jag är över dej idag...med tanke på korridorsrusningar vi varit me om:) <3

2010-11-26 16:18:57

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu