Present på burk

2011-06-13 13:26:04 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Present på burk
Detta pyssel hittade jag i en av mina favorit tidningar: 101 nya ideér. Jag gjorde dock lite små ändringar :)
Beskrivning om hur dom gjordes kommer här:

(Beskrivningen går bildvis högst upp från vänster i vågrätt ordning)
1. Öppna burken i botten (en burk med infälld öppnare). Töm innehållet och rengör burken noga. Låt den torka väl.
2. Lägg i silkespapper i botten (som då blir det första man ser) och kanske ett litet skrivet kort.
3. Täck även kanterna med silkespapper.
4. Fyll burken med det du valt (jag valde ett armband, gräddkolor & små doftljus)
5. Vik sedan ner pappret över, så att du täcker det du har valt att fylla din burk med.
6. Klipp ut en runt kartongbit som blir botten på burken. Klipp den lite mindre en yttermåttet på burken.
7. Limma kanterna. Jag använde limpistol.
8. Välj sedan ut vilket papper du vill ha. Det finns tex scrap-papper i hobbyaffärerna i massor av färger och mönster.
9. Klipp till pappret som blir omslaget och limma fast.
10. Och nu när den är klar kan du piffa den lite till om du vill.
Jag satte tyg och snöre som bilden visar längs upp i detta inlägg. Men man kan ju även köpa eller skriva ut söta ettiketter och sätta på burken.

Det var helt klart en uppskattad present som ni borde testa! :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu