DIY: Sliten look

2011-09-15 19:11:27 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Tänkte denna gång visa er hur man gör för att få en sliten look på ett föremål.
Jag har velat ha en tallrikshylla länge & hittade en för ett tag sen på Myrornas i centrum som jag tänkte måla om, men vilken olackad möbel som helst går bra.
Du behöver:
Svart färg, jag köpte hobbyfärg från Rusta (ca.20kr) & det räckte med en halv burk.
Vit färg, där köpte jag 2,5L väggfärg från Rusta (kostade ca.130kr har jag för mig) Men ska man ha till en liten möbel behöver man självklart inte så mycket färg, jag använder mycket vit färg annars, därför jag slog till på den stora burken.
Pensel
Sandpapper
1. Börja med att måla möbeln svart. Jag målade bara där jag vet att jag kommer vilja ha slitet så jag spar lite färg.
2. Sedan målade jag tallrikshyllan med den vita färgen. 3 strykningar fick det bli innan det täckte den svarta färgen ordentligt, men det där ser du själv.
3. Använd sandpappret & slipa på dom ställen du vill ha det "slitet". Kanter blir naturligt nötta först, så ett tips är att slipa där. Hur slitet det ska se ut väljer du själv.
Nu är det ju så att jag inte har någon plats för denna hylla ännu, haha. Men när den kommer upp på väggen kommer det hamna silver brickor, någon fin bok, något i zink & kanske en liten "hjärta på tråd"-blomma om jag har tur att den får plats :)
Lycka till! :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu