Fruktansvärd dag

2012-01-26 19:58:32 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag är en fruktansvärd dag. Påväg hem så ramlar en gammal man mitt på perongen, någon meter från mig. Jag och en massa folk springer fram, någon har hunnit ringa 112 och en man sätter igång hjärt & lungräddning {som dom på 112 säger åt honom att göra} när dom först vänder på honom så andas han inte och dom känner ingen puls, kritvit & blå om läpparna är han. Efter några minuter utan att han andas kommer ambulans. Men det verkade vara försent. Jag hoppas verkligen dom fick liv i honom sen, men känslan att någon bara faller ihop och dör framför mig kommer ge mig mardrömmar inatt. Bara grät & grät när jag kom hem, totalt chockad. Stackars gamla farbrorn som bara föll handlöst, hans lilla hatt och skor flög, hans kind blödde efter fallet & stackars anhöriga. Vad hjälplös man känner sig.
Hoppas han är okej! Om inte annat så hoppas jag han har haft ett underbart liv & får vila i frid!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu