Torsdags-tipset: Gliter nails!

2012-11-15 22:59:11 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Här kommer ett litet torsdags-tips! :)
 
 
Bilden gör verkligen inte dessa naglar rättvisa, dom glittrar hur mycket som helst! Helt förtrollad blir jag haha :)
 
Glitter på naglarna är verkligen hett just nu, men dock kan sådana lack kosta rätt mycket. Iaf dom jag har sett som verkligen täcker.
Så mitt tips är alltså att köpa vanligt glitter som du hittar i en vanlig hoppy/bok affär.

Sen behöver du ett nagellack i önskad färg (jag använde ett vanligt transparent lack) som du kör en strykning med på nageln. Direkt där efter strör du ut glitter på hela nageln så att den täcks. Låt torka & gör likadant på resterande naglar. Efter det körde jag på ett lager till med lacket (obs! använd transparent lack här om du valt något annat som grundfärg) & pudrade på lite glitter till för att till sist låta torka. 
 
Tadaa! Så var det klart :) Lätt, billigare en lack & du kommer garanterat ha dom snyggaste naglarna i stan. För snygga, det blir dom verkligen! 
 
Tips: Glöm inte att använda ett papper under händerna när du pudrar på ditt glitter, dels för att det kommer glitter överallt annars & dels för att du lätt kan hälla tillbaka det överflöd som hamnat utanför i burken igen.
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu