DIY Personliga tekoppar

2012-10-10 19:22:10 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Har äntligen fått ändan ur & gjort dessa koppar som jag tänkt göra ett bra tag nu. Köpte kopparna i sommras för en femma styck i en billig butik i skåne. Så det måste inte alltid kosta för att bli fint :)
 
Du behöver:
Tekoppar, jag gjorde åtta stycken som jag som sagt fyndade för en billig peng. Här väljer ni såklart färg & form själv!
 
 
Sedan behöver du även glas/porslinsfärg eller pennor. Finns att köpa på tex Panduro Hobby.
 
 
Sedan skriver/målar du den text eller det motiv du vill ha. Själv skrev jag peppande texter på mina. (Lägger upp dom längst ner i inlägget.) Sen målade jag även ett litet hjärta på insidan av varje kopp.
 
 
 
När du är klar följer du anvisningarna som kommer med glas/porslins färgen eller pennorna. Vet inte om det är olika beroende på märke osv så resten lämnar jag till er ^^
 
Här kommer texterna jag skrev på mina koppar!
 
If it makes you happy, do it. If it dosn´t then don´t.
When the world says give up, the hope says try one more time.
If it´s meant to be, it will be.
Worrying will never change the outcome.
Be yourself, everyone else is already taken.
Pick yourself up, dust yourselt of, and try again.
Pain makes people change, but it also makes them stronger.
Be a lover not a fighter, but always fight for what you love.
 
 Dessa är även en kul present att ge bort!
Fast jag kommer då behålla mina för mig själv ;)

Kommentarer
mamma

fina dom blev...kraam

2012-10-11 17:21:50

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu